Zajímá Vás, co se konkrétně probíralo na workshopech? Věnovali jsme se především aktuálnímu tématu - výuce ve škole za podmínek karanténních opatření. Tzn., distanční výuka za okolností, které jsou dány možnostmi školy, pedagogů, rodin a samotnými žáky. Pedagogové na workshopech navzájem sdíleli své zkušenosti, reflektovali a bilancovali uplynulé období. Bylo to pro všechny velmi zajímavé a v mnoha ohledech i inspirativní, jelikož pedagogové často nacházeli zajímavé alternativní přístupy k výuce, za použití různých materiálů a metod. Součástí workshopu bylo také zamyšlení se (a následné doporučení) jak komunikovat s dětmi, které se již vrátily do školy, nebo se vrátí na podzim. Co vše zohlednit a jak připravit žáky na řádnou výuku v novém škol
15.1. Proběhl sedmý workshop v Buštěhradu. Na něm se probírala podobná témata jako minulý týden v Ústí nad Labem. Diskutovala se témata spolupráce škola a pedagogicko - psychologických poraden ve spolupráce se speciálními pedagogy. V druhé části workshopu jsme se soustředili na individuální rozbory snímku třídy. Sdíleli příklady dobré praxe a radili se jak postupovat v problematických situacích ve třídách, mezi kolegy a také s rodiči.
Na sedmém workshopu v Ústeckém kraji, v CKP ZŠ Neštěmická jsme řešili problematiku komunikace a spolupráce mezi školami a SPC (speciálně pedagogické centrum) a PPP (pedagogicko- psychologická poradna). Diskutovali a sdíleli jsme zkušenosti z jednotlivých škol, kterých se toto téma týká. Při workshopu měli účastníci možnost vidět ukázku práce s humanoidem, který má ZŠ Neštěmická jako jediná škola v ČR k dispozici. Fotografie najdete na našich sociálních sítích.
Na v pořadí už šestém workshopu v Buštěhradu jsme se s účastníky dopoledne věnovali rozboru a porovnávání nových a starších profilů tříd. Učitelé aktivně sdíleli svoji školní praxi a porovnávali reálné možnosti jednotlivých škol, jejich výhody a nevýhody. Odpoledne jsme se věnovali aplikaci poznatků " z barev" /CA method/ do vývojových obvyklostí u dětí.
Na 6. workshopu v Ústí nad Labem jsme se opět sešli v CKP ZŠ Neštěmická. Nosným a hlavním tématem našeho setkání byla SPOLUPRÁCE. Spolupráce rodiny a školy, pedagogů navzájem a také ostatních odborníků, kterých se vzdělávací proces dotýká. Zopakovali jsme si vývojové etapy dítěte a náš tým pracující na osvětě měl možnost s kamerou navštívit některé třídy při vyučování, pohovořit s dětmi i s jejich učiteli.
V pondělí 7.10. proběhl již 6. workshop v Centru kolegiální podpory ve Vsetíně. Hlavním tématem byla tentokrát identifikace toho, co je potřeba zohlednit při tvorbě funkční komunikace, kooperace a pravidel ve škole tak, aby tyto dobře fungovaly pro všechny strany - školu jako celku, jednotlivé pedagogy, pedagogický sbor, žáky, třídy vedení školy a také rodiče - a tím zefektivnily a usnadnily celý vzdělávací proces.
Seminář spojený s veřejnou diskusí nad problematikou "Reálné možnosti spolupráce rodiny a školy v současnosti".
Program:
Seminář spojený s veřejnou diskusí nad problematikou "Reálné možnosti spolupráce rodiny a školy v současnosti".
Program:
Úvodní workshop projektu Dynamická inkluze ve Zlínském kraji, ZŠ Vsetín, Luh
2. workshop v Ústeckém kraji projektu Dynamická inkluze, který navázal na úvodní workshop z ledna 2018. ZŠ Neštěmická.
2. workshop projektu Dynamická inkluze ve Středočeském kraji v ZŠ Oty Pavla, Buštěhrad
Úvodní workshop projektu Dynamická inkluze v Ústeckém kraji.